Werkwijze
Onze basis is het softwarepakket Accountview van Visma in combinatie met de App AVfinance24.
Jij als klant maakt (als je dat wilt) je facturen in de App. Daarbij kan je gebruik maken van je stem of gewoon typen. Je kunt onderweg je factuur aanvullen. Daarvoor heb je de mogelijkheid om een uitgebreide factuurtekst te gebruiken. Als je de factuur verstuurd wordt deze gelijk in je boekhouding verwerkt. Vanuit de app verstuur je ook de aanmaningen naar je klanten.
De inkoopfacturen verstuur je per email naar ons. Ons scanprogramma herkent je emailadres en maakt een boekingsvoorstel tbv je administratie. Na controle van het boekingsvoorstel wordt de inkoopfactuur definitief door ons geboekt. In de App zie je deze boeking met PDF van de factuur ook weer terug. Via de app kan je de inkoopfactuur ook voor betaling klaarzetten. Het enige wat je dan nog zelf moet doen is de betaling in je app van je zakelijke bankrekening autoriseren. Omdat wij de mutaties op van je zakelijke bankrekening kunnen inlezen zie je de betalingen en ontvangsten ook weer snel terug in de app.
Door de rapporten die in de app zitten, krijg je ook inzicht in je boekhouding. Ook is er een speciale knop waaronder de eventuele vraagposten staan vermeld. Hierdoor is je administratie ook sneller up to date.
Omdat er vele wegen naar Rome leiden (gebruik van Dropbox oid ipv Email, of zelf facturen maken in bv excel) leggen we graag onder het genot van een bak koffie de vele mogelijkheden van de app uit.
Andere mogelijke werkwijzen zijn
– werken met je eigen boekhoudpakket (bv eAccounting of MoneyBird)
– De bewuste al dan niet digitale schoenendoos (ofwel je papieren boekhouding of opgeslagen facturen in Dropbox, Google-drive ed, geheel door ons laten verwerken).
AV Finance 24 - explainer from Aart Coster on Vimeo.